úterý 30. září 2014

Klábosení u kafíčka #4

Čau čau :)
Přemýšlela jsem, o čem bych tak mohla napsat další článek. Koukala jsem na svůj blog a říkala jsem si: "Každý druhý článek je o jídle. Chtělo by to už článek i o něčem jiném." A pak jsem si vzpomněla na jeden z mých oblíbených postů. Klábosení u kafíčka. :)
Líbí se mi na něm to, že si můžu vybrat jakékoli téma a něco Vám o něm povědět. A nemusí se to týkat zrovna jídla, módy nebo kosmetiky.
V dnešním "klábosení" se zaměřím na dnes již velmi známou formu cvičení. 

JOGA

No není ten pejsek roztomilý? :)
Tenhle článek je vhodný zejména pro slečny/dámy, které by se chtěly tomuto cvičení začít věnovat. 

Zmínky o józe pochází už z doby před naším letopočtem, kdy jóga znamenala
 výraz překonat své ego a na konci své cesty dojít k osvícení nebo osvobození. Což znamená najít rovnováhu mezi tělem a myslí. 

Dnes si lidé pod názvem jóga představují různé pozice. Někteří si často myslí, že by ty náročnější pozice také zvládly, ale to je chyba! Většina lidí má totiž zkrácené svaly a pokud by se rychle vrhly do pokročilejších pozic, způsobilo by jim to jen bolest. 
Například tenhle obrázek. 
Někteří z Vás si možná řeknou: "A co na tom je? To bych zvládla taky." 
Spoustu mých kamarádů mi to říkalo. Jenže to není tak jednoduché. Je v tom spousta píle, nervů a také trpělivosti, než se vám podaří dosáhnout takového výsledku. 

Spousta z vás určitě viděla nějaké video na YouTube tzv. "Yoga challange". Kdy si vyberete nějakou pozici (zpravidla tu nejtěžší, aby byla větší sranda) a se svou kamarádkou nebo kamarádem se ji pokoušíte udělat.  
Tady například video s Teri Blitzen a její kamarádkou Sárou. Někdy se u těch videí fakt pobavíte, ale nedá se to nazývat jógou. :D

Pokud jste úplný začátečník, tak doporučuji chodit na kurzy jógy. Když se to budete učit jen přes internet, tak se může stát, že to nebudete dělat dobře a pak vás z toho akorát bude bolet hlava (ano, i to se může stát). Odborník Vám přeci jen poradí, co děláte špatně, jak se máte pořádně uvolnit apod.

Jóga výrazně zlepšuje postoj těla, jeho pružnost a také se vám krásně uvolní svaly. Jak už krční nebo zádové, tak i svaly v dolní polovině těla. Zároveň se zvyšuje odolnost vůči stresu či nespavosti. 

Tímhle se nechci považovat za nějakého profíka, ale chci vám přinést i nějakou menší radu, pokud chcete začít s jógou. :)
Já jsem v józe taky vlastně ještě začátečník, ale přijde mi to jako dobrý způsob relaxace, uvolnění a protažení svalů. Hlavně do jógy chodím, protože mě často bolí záda, ale také na tu hodinku přestanu myslet na okolní svět. 
Pokud jste na tom stejně jako já nebo se vám tohle cvičení prostě jen líbí, tak určitě neváhejte a zkuste ho. :)

Kafíčko dopito, takže bych se s vámi chtěla pro dnešek rozloučit. 
Ahoj u dalšího příspěvku! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat